Overslaan en naar de inhoud gaan

Vaak gestelde vragen

Life Plan
PetBudget

Life Plan

Hoe start ik een Life Plan?

Je Life Plan starten we uitsluitend op in onze praktijk in overleg met jou. Online kan je een voorstel krijgen, maar de behandelende dierenarts controleert eerst even welk Life Plan het beste past bij jouw huisdier. Elk Life Plan is volledig op maat van jou geschreven.

Wat is de prijs van een Life Plan?

Elk Life Plan is op maat, dus de prijzen variëren op basis van ras, leeftijd en voorkeuren. Je kan een simulatie laten maken op https://hello.wellopet.be/life-plan-hond-kat

Hoe verander ik van Life Plan, of hoe stop ik een Life Plan?

Je kan een Life Plan altijd opzeggen of veranderen, om welke reden dan ook. Stopzetten is éénvoudig - je mailt gewoon naar hello@wellopet.be.

Moet ik voor alles steeds langskomen bij WelloPet? 

Niet altijd! Voor sommige ontwormingen en ontvlooiingen krijg je een pakket ‘op maat’ mee naar huis, wat je zelf kan toedienen.

Welke zorgen zitten niet in het Life Plan?  

Alle preventieve zorgen zijn inbegrepen in jouw Life Plan. Dat betekent dat je tweemaal bij de dierenarts op bezoek komt. Zijn er spoedgevallen, ongelukjes of ziektes, waar specifieke extra diensten of medicijnen aan verbonden zijn, dan zitten deze niet in het Life Plan. Wel krijg je een korting op deze extra diensten.

Is het Life Plan dan een soort verzekering? 

Nee, dat niet! Waar je bij een verzekering een vaste kost betaalt om een deel van je medische kosten terug te krijgen, omvat het Life Plan andere diensten die preventief van aard zijn, maar worden niet alle uitzonderlijke kosten opgenomen in je Life Plan. Voor een up-to-date overzicht van wat in je Life Plan zit, kan je terecht op www.wellopet.be/lifeplan 

Waarom is er een Care & een Care Plus formule?

Met de Care Plus-formule is je hond of kat optimaal beschermd tegen ‘alle wormen en huidparasieten’, dankzij een makkelijk toe te dienen pil (voor je hond) of pipet (voor je kat). Vooral voor dieren die vaak buiten in de natuur lopen biedt dit veel extra bescherming.

Wat is het verschil tussen een Life Plan voor volwassen dieren en een Life Plan voor Puppy of Kitten?

De Puppy en Kitten versie (die naast de normale looptijd van 1 jaar ook voor 6 maanden opgestart kunnen worden) bevatten aangepaste behandelingen voor de eerste en belangrijkste preventieve vaccinaties in het leven van je huisdier. De Adult versie loopt standaard over 12 maand voor alle preventieve verzorging.

Wat is de filosofie achter een Life Plan?

Bij WelloPet geloven we in een gezonder en aangenamer leven voor onze huisdieren, we bieden hen daarom meer, betere en preventieve zorgen.
Zonder preventieve zorgen lijden dieren soms pijn, of is het vaak niet aangenaam voor hen, of komt afscheid misschien te vroeg. En dat willen we niet.
Dus maken wij het extra gemakkelijk en voordelig voor jou om jouw dieren te verzorgen, zoals zij het wensen! Jij bent zeker, en zij gelukkig.
Belangrijk: goede preventie omvat naast 'bescherming' ook aandacht voor een gezonde vacht, ideale voeding, veel beweging en gewenst gedrag. Daarom heeft je Life Plan ook een PetBudget.
Happy pets, Happy Baasjes! Daar doen we het voor.

Ben ik verplicht alle voeding bij WelloPet aan te kopen?

Neen, bij het Life Plan hoort weliswaar een voordeel tot 20% op al je aankopen van voeding bij WelloPet. Maar dat is een vrije keuze!

Wat betekent Premium?

Bij de Premium formule is een ‘jaarlijks bloedonderzoek’ mee voorzien, en geniet je steeds van gratis consultaties (tijdens de openingsuren).

Waarom moet ik kiezen tussen driemaandelijks of maandelijks?

Sommige behandelingen moeten iedere maand herhaald worden, maar zijn iets goedkoper. Andere behandelingen moeten slechts om de 3 maand worden herhaald, en zijn iets duurder. Deze laatste hebben vaak niet alleen een langere, maar ook een bredere werking en bieden meer bescherming.

Waarom moet ik kiezen tussen pipet en pil?

Dit is een kwestie van voorkeur: sommige baasjes houden van het één, of vinden net het ander gemakkelijker om toe te dienen. Opgelet: niet alle behandelingen zijn zowel als pil (toedienen met eten), en als pipet (vloeibaar toedienen tussen de schouderbladeren), beschikbaar. 

Moet ik alles voor een jaar ineens op voorhand betalen? 

Dat moet niet, maar dat is net iets voordeliger voor jou.
Je kan ook kiezen voor een domiciliëringsopdracht in maandelijkse schijven. Dat kan je bespreken bij het afsluiten van je Life Plan.

Hoe gebruik ik mijn Petbudget?

Wij plaatsen een eerste tegoed op jouw kaart, gratis en voor niets. Nadien vul je dit zelf verder aan. Het beschikbare saldo op jouw Petbudget kan je online raadplegen, of bij ons aan de balie. Je gebruikt dit als een betaalmiddel aan de kassa. Met het Petbudget kan je een trimbeurt, een gedragsconsultatie of een event betalen. Gebruikers van een Petbudget krijgen een belangrijk prijsvoordeel als beloning voor hun aandacht voor meerdere domeinen van de gezondheid van hun huisdier. Een Petbudget is per baasje, dus niet per dier.

Ik heb meerdere huisdieren. Kan ik die onder één Life Plan brengen?

Neen dat gaat niet. Ieder huisdier heeft zijn eigen Life Plan op zijn maat.

Ik heb meerdere huisdieren, krijg ik dan extra korting?

Sowieso geniet je al van korting op onze diensten dankzij het Life Plan. Wanneer je meerdere huisdieren hebt en die allemaal een Life Plan wil geven, geniet je vanaf het tweede huisdier (en verder) van €20 korting die bij de start afgetrokken wordt.  

Mijn huisdier heeft hele speciale noden. Zit dat ook in het Life Plan?

Ja hoor! Jouw specifieke vraag, zoals uitzonderlijke diagnoses of specifieke behandelingen, worden door de dierenarts mee opgenomen in het Life Plan voor jouw huisdier. Daarom berekenen we ook voor elk Life Plan een unieke formule.

Waarom krijg ik bij het ene Life Plan wel een Life Plan Box, en bij het andere Life Plan geen Life Plan Box?

Een Life Plan Box is een kennismakingsdoos met daarin wat extra’s. Iedereen met een Life Plan krijgt die doos één keer persoonlijk overhandigd. Het is ook de manier om een eerste keer jouw Wello Pet Budget-kaart te ontvangen.

Ik had hiervoor één van de andere plannen bij WelloPet (Food Plan, Groom Plan, Fit & Play), wat moet ik hiermee doen?

Het nieuwe Life Plan bundelt vanaf nu alle zorgen voor je huisdier, waardoor de 3 andere plannen niet meer gebruikt worden. Uiteraard laten we onze baasjes die geen interesse hebben niet in de kou staan. Iedereen kan nog steeds bij ons terecht voor voedingsadvies en korting op de beste voeding. Klanten die een Groom Plan of FIt & Play plan hebben, kunnen nadat hun beurtenkaart verlopen is, een PetBudget-kaart aanvragen, waar ze voordelig een tegoed kunnen opladen om te besteden in het trimsalon, voor gedragstherapie of aan events.

PetBudget

Moet ik mijn kaart registreren om hem te kunnen gebruiken?

Dat is niet noodzakelijk, maar wel wenselijk. Je kan aan de balie betalen met je niet-geregistreerde kaart, maar als je deze verliest, kunnen we de kaart niet terug vinden in ons systeem zonder dat je hem geregistreerd hebt.

Ik heb nog een saldo op mijn kaart, kan ik dit cash terugvragen?

Jammer genoeg niet. Door de bonus bij het opladen is jouw tegoed op je kaart meer waard geworden. Uiteraard helpen we je bij uitzonderlijke omstandigheden verder om je saldo terug te krijgen.

Moet ik het PetBudget gebruiken voor trimbeurten, events en gedragsbegeleiding?

Uiteraard niet. Het PetBudget is een manier om een bonus van 10% te krijgen bij elke oplaadbeurt, waardoor je voordeliger gebruik maakt van onze diensten. Maar wie hier geen interesse voor heeft, kan gewoon betalen zoals voorheen.

Krijg ik nu 10% korting op elke aankoop?

Strikt genomen niet. Je krijgt geen korting op je aankopen, maar een bonus bovenop elke oplading die je doet op je PetBudget kaart. Waarom doen we dit? Omdat je zo net als ons door elke oplaadbeurt meer kan doen voor jouw huisdier.

Wat als ik mijn kaart verlies?

Als jouw kaart geregistreerd is, dan zal onze administratie jouw gegevens opzoeken, je verloren kaart deactiveren en je een nieuwe kaart bezorgen waar je saldo opnieuw opstaat. Dit is een gratis service waar we ongeveer 2 werkdagen tijd voor nodig hebben. Om je kaart niet nodig te hebben, kan je jouw barcode scannen met een app zoals StoCard.

Ik ben mijn kaart eenmalig vergeten?

Dat is geen probleem. Je betaalt je oplaadbeurt op de reguliere manier aan de kassa, wij laden jouw kaart verder op met het extra PetBudget van 10% er bovenop en verrekenen ineens jouw betaling in mindering van jouw saldo. We vragen je echter wel om voor de zekerheid je kaart te scannen met een app als StoCard, zo heb je de fysieke kaart zelf niet nodig.

Verloopt mijn saldo ooit?

Nee, wat je oplaadt, blijft van jou. Enkel bij een niet gebruik van de kaart van meer dan één jaar, zal je kaart boekhoudkundig gewist worden, maar wanneer je deze opnieuw wil gebruiken, activeren we je kaart opnieuw aan de kassa.

Wat is de filosofie achter een PetBudget?

Bij WelloPet geloven we in een gezonder en aangenamer leven voor onze huisdieren, we bieden hen daarom meer, betere en preventieve zorgen.
Goede preventie omvat naast 'bescherming' ook aandacht voor een gezonde vacht, ideale voeding, veel beweging en gewenst gedrag. Daarom geven we huisdiereigenaars een duwtje in de rug met 'extra PetBudget'.
Happy pets, Happy Baasjes! Daar doen we het voor

terug naar de Life Plan pagina
terug naar de PetBudget pagina

Heb je nog een andere vraag? We staan klaar voor je!