Overslaan en naar de inhoud gaan

Vaak gestelde vragen

Hoe start ik een Life Plan?

Je Life Plan starten we uitsluitend op in onze praktijk in overleg met jou. Online kan je een voorstel krijgen, maar de behandelende dierenarts controleert eerst even welk Life Plan het beste past bij jouw huisdier. Elk Life Plan is volledig op maat van jou geschreven.

Hoe verander ik van Life Plan, of hoe stop ik een Life Plan?

Je kan een Life Plan altijd opzeggen of veranderen, om welke reden dan ook. Stopzetten is éénvoudig - je mailt gewoon naar hello@wellopet.be.

Moet ik voor alles steeds langskomen bij WelloPet? 

Niet altijd! Voor sommige ontwormingen en ontvlooiingen krijg je een pakket ‘op maat’ mee naar huis, wat je zelf kan toedienen.

Waarom is er een Care & een Care Plus formule?

Met de Care Plus-formule is je hond of kat optimaal beschermd tegen ‘alle wormen en huidparasieten’, dankzij een makkelijk toe te dienen pil (voor je hond) of pipet (voor je kat). Vooral voor dieren die vaak buiten in de natuur lopen biedt dit veel extra bescherming.

Wat is het verschil tussen een Life Plan voor volwassen dieren en een Life Plan voor Puppy of Kitten?

De Puppy en Kitten versie (die naast de normale looptijd van 1 jaar ook voor 6 maanden opgestart kunnen worden) bevatten aangepaste behandelingen voor de eerste en belangrijkste preventieve vaccinaties in het leven van je huisdier. De Adult versie loopt standaard over 12 maand voor alle preventieve verzorging.

Wat is de filosofie achter een Life Plan?

Bij WelloPet geloven we in een gezonder en aangenamer leven voor onze huisdieren, we bieden hen daarom meer, betere en preventieve zorgen.
Zonder preventieve zorgen lijden dieren soms pijn, of is het vaak niet aangenaam voor hen, of komt afscheid misschien te vroeg. En dat willen we niet.
Dus maken wij het extra gemakkelijk en voordelig voor jou om jouw dieren te verzorgen, zoals zij het wensen! Jij bent zeker, en zij gelukkig.
Happy Pets, Happy Baasjes! Daar doen we het voor.

Ben ik verplicht alle voeding bij WelloPet aan te kopen?

Neen, bij het Life Plan hoort weliswaar een voordeel tot 20% op al je aankopen van voeding bij WelloPet. Maar dat is een vrije keuze!

Wat betekent Premium?

Bij de Premium formule is een ‘jaarlijks bloedonderzoek’ mee voorzien, en geniet je steeds van gratis consultaties (tijdens de openingsuren).

Waarom moet ik kiezen tussen driemaandelijks of maandelijks?

Sommige behandelingen moeten iedere maand herhaald worden, maar zijn iets goedkoper. Andere behandelingen moeten slechts om de 3 maand worden herhaald, en zijn iets duurder. Deze laatste hebben vaak niet alleen een langere, maar ook een bredere werking en bieden meer bescherming.

Waarom moet ik kiezen tussen pipet en pil?

Dit is een kwestie van voorkeur: sommige baasjes houden van het één, of vinden net het ander gemakkelijker om toe te dienen. Opgelet: niet alle behandelingen zijn zowel als pil (toedienen met eten), en als pipet (vloeibaar toedienen tussen de schouderbladeren), beschikbaar. 

Moet ik alles voor een jaar ineens op voorhand betalen? 

Dat moet niet, maar dat is net iets voordeliger voor jou.
Je kan ook kiezen voor een domiciliëringsopdracht in maandelijkse schijven. Dat kan je bespreken bij het afsluiten van je Life Plan.

Hoe gebruik ik mijn Petbudget?

Wij plaatsen een eerste tegoed op jouw kaart, gratis en voor niets. Nadien vul je dit zelf verder aan. Het beschikbare saldo op jouw Petbudget kan je online raadplegen, of bij ons aan de balie. Je gebruikt dit als een betaalmiddel aan de kassa. Met het Petbudget kan je een trimbeurt, een gedragsconsultatie of een event betalen. Gebruikers van een Petbudget krijgen een belangrijk prijsvoordeel als beloning voor hun aandacht voor meerdere domeinen van de gezondheid van hun huisdier. Een Petbudget is per baasje, dus niet per dier.

Ik heb meerdere huisdieren. Kan ik die onder één Life Plan brengen?

Neen dat gaat niet. Ieder huisdier heeft zijn eigen Life Plan op zijn maat.

Ik heb meerdere huisdieren, krijg ik dan extra korting?

Een Life Plan is reeds een zeer voordelige manier om een jaar lang de gezondheid van jouw huisdier te waarborgen. Heb je een specifieke vraag, zoals meerdere huisdieren met meerdere Life Plannen, dan zal de dierenarts jou een aanbod op maat bezorgen. 

Mijn huisdier heeft hele speciale noden. Zit dat ook in het Life Plan?

Ja hoor! Jouw specifieke vraag, zoals uitzonderlijke diagnoses of specifieke behandelingen, worden door de dierenarts mee opgenomen in het Life Plan voor jouw huisdier. 

Waarom krijg ik bij het ene Life Plan wel een Life Plan Box, en bij het andere Life Plan geen Life Plan Box?

Een Life Plan Box is een kennismakingsdoos met daarin wat extra’s. Iedereen met een Life Plan krijgt die doos één keer persoonlijk overhandigd. Het is ook de manier om een eerste keer jouw Wello Pet Budget-kaart te ontvangen.

Ik had hiervoor één van de andere plannen bij WelloPet (Food Plan, Groom Plan, Fit & Play), wat moet ik hiermee doen?

Het nieuwe Life Plan bundelt vanaf nu alle zorgen voor je huisdier, waardoor de 3 andere plannen niet meer gebruikt worden. Uiteraard laten we onze baasjes die geen interesse hebben niet in de kou staan. Iedereen kan nog steeds bij ons terecht voor voedingsadvies en korting op de beste voeding. Klanten die een Groom Plan of FIt & Play plan hebben, kunnen nadat hun beurtenkaart verlopen is, een PetBudget-kaart aanvragen, waar ze voordelig een tegoed kunnen opladen om te besteden in het trimsalon, voor gedragstherapie of aan events.

 

Heb je nog een andere vraag? We staan klaar voor je!

 

medical icon
Alle diergeneeskundige zorgen en producten worden geleverd door erkende en onafhankelijke dierenartsen