Overslaan en naar de inhoud gaan

WelloPet neemt maatregelen voor Corona-crisis

WelloPet Dierenarts

WelloPet neemt maatregelen voor Corona-crisis

Laatste update: 29/11/2020

De maatregelen die het hele land treffen inzake de Corona-crisis hebben ook gevolgen voor WelloPet. Als dienstverlener in de medische sector en verdeler van dierenvoeding, blijven onze artsen en medewerkers klaar staan voor jullie, maar nemen we wel maatregelen om onze verantwoordelijkheid in het beperken van de verspreiding zo veel als mogelijk op te nemen. We vragen ook aan iedereen om de maatregelen van de overheid uiterst streng op te volgen. Neem enkel de officiële info voor waar; die kan je hier raadplegen.

Nieuws:

Ons trimsalon is terug open vanaf 1 dec., de self wash blijft voorlopig gesloten in beide locaties. De eerder door ons geannuleerde klanten, en hun dieren, hebben voorrang. Wij bellen iedereen op met een eerder geannuleerde afspraak.

  • Had je een afspraak, maar werd die geannuleerd: jij krijgt voorrang. Je hoeft ons niet zelf te bellen, wij bellen jou. Bedankt voor een paar dagen geduld vooraleer iedereen te hebben gesproken aan de telefoon. Het is eerst even puzzelen, oudste afspraken eerst.
  • Had je nog geen afspraak voor 1/11, graag nog even geduld tot 5 dec. vooraleer jouw afspraak aan te vragen. Voor die datum hebben we geen volledig zicht op mogelijke vrije blokken, en kunnen we jou, jammer genoeg, nog niet helpen. Bedankt voor je geduld.

In het kort:

  • Onze dienstverlening is momenteel 7 dagen op 7 geopend, telkens van 9u tot 18u30
  • U kan bij ons terecht voor al onze diensten en producten, maar onze diensten zijn enkel op afspraak op beschikbaar.
  • De gedragsbegeleider is beschikbaar, doch enkel in een individuele consultatie
  • We vragen om slechts met één persoon naar de praktijk te komen. Sowieso kan er maar 1 iemand met het dier in de consultatieruimte bij de dierenarts of gedragsbegeleider. Dit is een door de overheid opgelegde maatregel en dus door ons te borgen!
  • In de wachtzaal is er plaats voor maximaal 5 mensen op hetzelfde moment in Merelbeke, in Lochristi is er plaats om 10 personen te laten zitten
  • Onze events in groep gaan momenteel enkel online door. Wanneer dit niet mogelijk is, storten we het geld van de deelnemers terug
  • In Merelbeke is de doorgang binnenin tussen Eurotuin en WelloPet niet open, enkel de ingang van WelloPet zelf is toegankelijk

  • Koop of bestel je dierenvoeding via de webshop. Laat gratis (vanaf 25€) thuis leveren of reserveer voor veilig afhalen. Vind je iets niet: stuur ons een bericht! We helpen je graag via mail en telefonisch (09 232 00 42)
  • Gebruik de promocode 'goedemoed' in het winkelmandje en ontvang 10% korting* op alle voeding. Enkel geldig online voor afhalen en thuisleveren om social distance te belonen.
    Deze korting kan je niet cumuleren met een Food Code korting.

Dierenzorg verzekerd: vanaf nu 7 dagen 7 open!

Onze activiteiten zijn zo goed als volledig beschikbaar - en opnieuw met trimsalon. We creëren een uiterst veilige omgeving voor onze medewerkers en de klanten. Dat betekent dat je meer mondmaskers, handschoenen, ontsmettingsgels en vloerstickers zal aantreffen in onze praktijk. Het belangrijkste om te weten is dat je opnieuw voor alles medische zorg welkom bent bij WelloPet. Zowel de dierenartsenpraktijk, als de gedragstherapie zijn beschikbaar. Het trimsalon is opnieuw open. Wel doen we dit enkel op afspraak en vragen we om met slechts één persoon naar WelloPet te komen. Opgelet: nog even geduld, geannuleerde klanten van voor de lockdown hebben voorrang.

Voor spoedgevallen bel je indien mogelijk vlak voor, of net als, je op weg bent. Dan zorgen we zowel voor medische als hygiënische maatregelen.

Onze praktijk ziet er dus anders uit momenteel. We reinigen de wachtzaal en consultatieruimtes meerdere keren per dag en verwijderden oppervlaktes die door meerdere mensen aangeraakt kunnen worden. Om de veiligheid van iedereen te garanderen, vragen we om niet met meer dan 5 mensen in de wachtzaal te zitten (In Lochristi kunnen er 10 mensen wachten). Zie je dus dat er te veel mensen in de wachtzaal zitten, wacht dan even buiten of elders, we verwittigen je zodra er plaats is. 

Om jullie maximaal, en gespreid, te kunnen bedienen, zijn we ook 7 dagen op 7 open, van 9u tot 18u30. Dat betekent dat je altijd bij ons terecht kan, voor wat dan ook! Ten slotte vragen we je uiteraard: voel je je niet lekker of vertoon je symptomen: blijf thuis en verwittig ons, we maken graag een nieuwe afspraak voor je!

Events en gedragstherapie ietsje anders

Voor onze events zien we elkaar momenteel enkel online. Waar het kan, organiseren we leuke webinars, waar al velen van jullie aan deelnamen. Neem zeker een kijkje in de kalender om te ontdekken wat er gepland staat.

Ook de gedragstherapie & kynologie wordt opnieuw opgestart. Heb je dus een vraag of een probleem, onze specialisten voor hond en kat helpen je graag verder! Enkel op afspraak en enkel individueel.

De events gaan dus momenteel enkel online door. Groepen samen brengen in ons Pet Health Centre is momenteel niet aan de orde, daarom organiseren we wat kan online en storten we de tickets terug voor events zoals de buitenspeelweide. Reeds geplande events worden aangepast en de deelnemers worden op de hoogte gebracht.

Dierenvoeding beschikbaar

Onze dierenvoeding is zowel offline als online beschikbaar. Het is geen probleem om naar de winkel te komen voor je benodigdheden, maar als het lukt voor je, verkiezen we het gebruik van onze Webshop: je kan (gratis vanaf 25€) thuis laten leveren of reserveren voor een snelle en veilige ophaling bij ons. 
In de winkel helpen onze assistenten je om de gewenste voeding uit de rekken te halen, zodat jouw zak enkel door jou en ons aangeraakt wordt.

Om iedereen te belonen die de social distance helpt door online te bestellen maken we dit digitaal bestellen van voeding, of het veilig afhalen ter plaatse, extra voordelig. Gebruik de promocode 'goedemoed' in het winkelmandje en ontvang 10% korting* op alle voeding. 
Deze korting kan je niet cumuleren met een Food Code korting.

Heb je nog vragen?

We staan voor je klaar via hello@wellopet.be of 09 232 00 42.

Loopt mijn huisdier gevaar?

Momenteel is er geen enkel bewijs dat honden, katten of andere huisdieren COVID-19 kunnen doorgeven of oplopen. Het virus wordt voornamelijk verspreid wanneer geïnfecteerde mensen hoesten, niezen of spreken. De Wereldgezondheidsorganisatie raadt wel aan om regelmatig je handen grondig te wassen, zeker na contact met je huisdier. Het virus kan uitzonderlijk terecht komen op je huisdier door contact, zonder dat hij daardoor ziek of besmettelijk wordt. Daarnaast vragen ze ook huisdieren niet aan je gezicht te laten likken, als extra zekerheid. Patiënten die het Corona-virus opgelopen hebben, worden geadviseerd om zo min mogelijk fysiek contact te hebben met hun huisdier (zoals aaien of laten likken). 

Als er vanuit de bevoegde instanties nieuwe info komt, zullen we dit zo snel mogelijk verspreiden.